Vraag: Hoe creëer je een hype rondom een film die pas in januari 2008 uitkomt en waarvan de titel nog niet eens bekend is?
Antwoord: Maak een trailer in de stijl van een homevideo, noem geen titel zodat mensen geen idee hebben waar ze naar kijken en laat het geheel vervolgens voor Transformers in de Amerikaanse bioscopen draaien.
Resultaat: Heel Amerika heeft het over “Cloverfield”, het volgende project van J.J. Abrams – de man achter Lost. Nadat de trailer van YouTube werd gehaald, duikt hij nu plotseling op bij Apple. Dus, voor hij weer op mysterieuze wijze verdwijnt: check it out and join the madness ;)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Wauw, wat een coole trailer! En WTF is going on!!!
ReplyDeleteIk Join The Madness Onmiddelijk.
ReplyDeleteHa Jenny!
ReplyDeleteIk zat zo op internet een beetje te zoeken naar oud-klasgenootjes, op Schoolbank.nl kom ik je namelijk niet tegen. Ik vroeg me af hoe het ging, is laaaang geleden dat ik je heb gesproken!
Groetjes van Esther
e.wapstra@gmail.com