ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Saturday, February 11, 2006

The future is now

Bij het zoeken naar nieuwtjes voor Cinema.nl kom je nog wel eens leuke dingetjes tegen. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren :)

Dat liefde voor een serie of film ook te ver kan gaan bewijst de Brit Tony Alleyne. Alhoewel… Als je van glimmende witte muren en blauwe lichtjes in de vloer houdt…

Tot slot nog een leuk filmpje. Speciaal voor Apple-fans Wouter & Kato (Moehahahaha :D)

9 comments:

  1. Whahahahahaha!!!! Dat filmpje is echt briljant! En de meeste dingen kloppen nog ook, die hij zegt! Dat bewijst maar weer dat Mac alleen voor mensen is die er mee om kunnen gaan, hè Kato? Ik begin maar eens aan een essay over het God-complex van Windows...hmmmm

    ReplyDelete
  2. Vanochtend ging mij deurbel, en daar was hij dan....
    een gloednieuwe imac G5 met intelprocessor. MIJN gloednieuwe imac G5 met intelprocessor.
    En als die man het ook maar waagt om in de buurt van mijn G5 te komen dan zwaait er wat!!
    Die man is een gevaar voor de mensheid en zou moeten worden opgesloten!
    Oke natuurlijk heb ik wel gelachen. En aangezien dit mijn eerste mac is moet ik nog de nodige ervaring opdoen met de daarbij behorende frustraties.
    Maar wat hij een mac aandoet...

    ReplyDelete
  3. Een mac is dus echt een fout van de mensheid! Werp om te beginnen maar eens een goede blik op een Apple muis! WTF! onhandelbaar!!!

    Daarnaast heb ik liever ook gewoon een mooie verkenner om mijn harde schijf door te gaan, in plaats van al die raampies, vensters en icoontjes die je op een Mac moet doorworstelen om ook maar iets te kunnen uitvoeren.

    Ook heb je voor het gebruiken van een Mac ongeveer vijftien handen nodig. Wil je even snel iets doen doormiddel van een sneltoets -zoals dat in windows uitermate makkelijk gaat- dan wordt dat op een Mac al snel een vijfjarenplan zoals tijdens het communistische bewind van de Sovjet Unie.

    Daarnaast heb je nog het verschrikkelijke balkje onderin het scherm, die ook in het filmpje genoemd wordt. Ik bedoel welke mongool heeft dat balkje bedacht. Zit je lekker te internetten, wil je iets onderin de pagina aanklikken, komt dat stomme vuile gore k%@ker balkje ineens tevoorschijn en open je per ongeluk één of ander programma waardoor je weer een paar minuten moeten wachten voor de hele toko geladen is! Echt handig joh! Nee doe mij maar die Windows werkbalk.

    Een ander ietwat domme neanderthalige actie van een mac is is dat alles via het bureaublad moet. Stop je er een muziek-cd in, dan verschijnt er een icoontje op je desktop en kun je de cd browsen. Ow wat handig!! Maar waarom zou ik in hemelsnaam een muziek-cd willen browsen. Wat ik wil hebben wanneer ik een cd in mijn computerstop is dat mijn PC vraagt wat voor programma ik wil gebruiken om de cd te gebruiken. Is het een muziek-cd dan kies ik voor een Media Player, is het een DVD dan kies ik voor een Divx Player etc. Maar nee bij een Mac moet je het allemaal weer zelf uitzoeken via een slecht vormgegeven desktop.

    Wat ook een leuke grap is van Apple is dat alle software weer speciaal voor een Mac moet zijn geschreven. Hierdoor wordt je als Mac-gebruiker opgezadeld met halfgare software die vol fouten zit en non-stop vastloopt. De enige software die wel foutloos werkt is die van Apple zelf zoals Iphoto, Iweb en Idvd. Maar zeg nou zelf, je wilt als computergebruiker toch wel een beetje serieus genomen worden? Dat betekent dus niet dat ik allemaal leip uitziende, fleurige en kleurige programma’s vol met enorme knoppen en iconen wil gebruiken. Ik ben verdomme geen kleuter meer! Maar Apple boeit dit natuurlijk geen hol aangezien zij zo heerlijk binnenlopen door al die softwarelicenties. KASSA!

    Oke! Ik moet toegeven dat een Mac beter is voor vormgeving en dat soort praktijken. Althans dat is wat de School voor Journalistiek mij heeft doen geloven. Maar ook al is dit het geval, welke mongool gaat er thuis zitten opmaken en vormgeven. Je neemt je werk toch niet mee naar huis!! Ik bedoel je werkt om te leven en niet andersom!!

    Het lijkt er dus op dat Apple de naam Macintosh beter kan veranderen in Wackintosh, of gewoon WACK!

    Hoogachtend

    Bill Gates

    PS. Tijdens het schrijven van dit stuk zijn er op welke wijze dan ook geen Mac’s mishandeld, opgeblazen, kapot geschopt of uit het raam gegooid.

    ReplyDelete
  4. Nou, nou. Hier is iemand die met een PC als mammie is opgegroeid...

    ReplyDelete
  5. tja sommige mensen zijn gewoon te debiel voor een mac en zien daarom geen voordelen....
    en misschien komt het niet in je op dat sommige mensen hun werk echt leuk vinden!

    ReplyDelete
  6. Playstation is Whack!

    ReplyDelete
  7. Hahahaha, arme Jenny. Wordt ze straks nog het slachtoffer van een mac-pc oorlog op haar eigen blog...

    ReplyDelete
  8. Nouja, geeft wel aan dat haar lezers betrokken zijn en vurig worden aangespoord door haar blog. Is alleen maar positief toch?
    Mac haters zijn gewoon zo kortzichtig dat ze niet zien dat mac's misschien niet perfect zijn, maar het altijd nog twintig keer erger is met windows..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.