ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Sunday, August 27, 2006

'Reading is for rich people'

~ Chris Rock

'Ik vind jou het leukste meisje dat hier werkt.' Hij leunt over de balie en volgt elke beweging die ik maak, terwijl ik de dvd in het hoesje doe.
'Nou, je hebt ook niet echt veel keus', antwoord ik, tot groot vermaak van zijn vriend en doelend op het feit dat er naast mij slechts één ander meisje in de videotheek werkt - die er nu niet is.
'Doe jij nou ook een studie?', gaat hij verder. Deze knaap laat zich duidelijk niet uit het veld slaan!
Beleefd vertel ik dat ik inderdaad net ben afgestudeerd. Journalistiek.
'Oh!', roept hij enthousiast. 'Dan zien we je dus binnenkort op tv!'
'Ik denk het niet', leg ik uit. 'Ik wil liever schrijven.' Hij kijkt me een beetje verbouwereerd aan.
Ik wil hem net vragen of hij kan lezen, als hij wordt afgeleid door een vriend en me met rust laat.

Je zou toch denken dat mijn 'hou alsjeblieft snel je kop voor ik je over de balie trek en je ter plekke met mijn blote handen ombreng want ik heb geen zin in je neppe trieste geklets'- blik dit soort losers wel op afstand houdt, maar blijkbaar doe ik niet goed genoeg mijn best...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.