ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Wednesday, October 25, 2006

Heretic - Sarah Singleton

Elizabeth vindt in het bos achter haar huis een vreemd, groen wezen. Het blijkt een meisje te zijn dat net driehonderd jaar in een schaduwwereld heeft geleefd.

Dat een leuk concept geen garantie is voor een leuk boek, bewijst Heretic van Sarah Singleton. Vooral het begin was niet om door te komen, wat verklaart waarom ik drie weken deed over de eerste vijftien bladzijden, en vier dagen over de overige 248… En zelfs toen werd het nergens echt goed: ik wilde er gewoon van af zijn.

Heretic is niet echt slecht, maar ook niet echt goed. Het verhaal op zich is aardig, maar op de één of andere manier haalt Singleton er niet alles uit wat er in zit. Ze beschrijft net iets te veel en laat net te weinig aan de verbeelding over. Daar komt nog bij dat de 'heiden' uit het boek een katholieke priester is die op de hielen wordt gezeten door de protestanten - iets wat me echt bijzonder weinig kan boeien...

In ieder geval ben ik heel erg blij dat ik Heretic uit heb. Ik kan niet wachten om eindelijk aan een nieuw boek te beginnen! Nu maar hopen dat die niet zo tegenvalt…

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.