ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Friday, December 23, 2005

Best of 2005, Part One - Films

Damn, alweer een jaar voorbij! Goede tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar: de komende dagen zal ik een aantal 'Best of 2005' lijstjes plaatsen.

Ik begin met een makkelijke: films. Daarbij moet worden gezegd dat ik slechts 65 van de 344 films zoals geplaatst op Cinema.nl heb gezien. Uit die 65 dus mijn tien favorieten:

10. Charlie and the Chocolate Factory
9. The Brothers Grimm
8. King Kong
7. Harry Potter and the Goblet of Fire
6. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
5. Garden State
4. Kung Fu Hustle
3. Memories of Murder
2. The Life Aquatic With Steve Zissou
1. Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Beste openingsscène: Enduring Love (Ja Wouter, die met die luchtbalon! :)

Meest belachelijke films-waarbij-het-niet-de-bedoeling-was-dat-ik-moest-lachen-maar-het-toch-niet-kon-laten:

5. Land of the Dead
4. House of Wax
3. A Sound of Thunder
2. Flightplan
1. Constantine

Beste TV-serie: Lost

6 comments:

  1. Leuke categorien:

    -leukste etentje...
    -vreselijkste eten...
    -genantste momenten
    -huisdieren-fiasco's
    -momenten waarop je je moeder liet schrikken

    succes... :)

    ReplyDelete
  2. He Leni,

    wat lief dat je me uitnodigde voor tweede kerstdag! Was alleen zo blij dat ik een dagje vrij had dat ik lekker thuis ben gebleven en helemaal NIETS heb gedaan. Maar nogmaals: bedankt voor je aanbod! Wordt zeer geapprecieerd :)

    ReplyDelete
  3. Ten eerste, het oortje van Pip? Daar hing ik iedere avond een grote wasknijper aan, maar omdat ik het nu al 3x vergeten ben, staan nu beide oortjes rechtop!
    Ten tweede, het hoeft geen 2e kerstdag te zijn om langs te komen, kan altijd, ook met vuile was (als je machine het begeeft).
    Goed geschreven, Jenn, ik ken de helft van de films niet eens, cultuurbarbaar die ik ben.

    ReplyDelete
  4. Hmm, ik kende al nul (nou oke 1) van je boeken en nu ken ik ook nog niet eens de helft van deze films, en dan zitten die ook nog in de achterste helft!! Ben ik nou ook een cultuurbarbaar?

    ReplyDelete
  5. Van het tweede rijtje heb ik er trouwens ook al geneen gezien, maar daar hoef ik me waarschijnlijk geen zorgen over te maken toch?

    ReplyDelete
  6. Nee hoor, Kato! En van dat tweede lijstje mis je inderdaad niets. Behalve Constantine, die is wel cool (en heel grappig, he Wouter? :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.